Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sestavení a ověření programu dechových cvičení u reprezentačního družstva ČR žen vodního póla
KRÁSOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá sestavením a ověřením intervenčního jógového programu pro hráčky reprezentačního družstva ČR žen ve vodním pólu v adolescentním věku. V teoretické části bylo charakterizováno prostředí vodního póla, základní fyziologie dýchací soustavy, podstata jógových cvičení a specifika adolescentního věku. Výzkumná skupina (10 adolescentek) prošla 12 týdenním jógovým programem, jehož cílem bylo využití správného dýchání k optimalizaci zdravotního stavu a k redukci nežádoucích emočních projevů. Bylo provedeno odborné fyzioterapeutické vyšetřením, dotazníkové šetření STAI a POMS a výzkumné šetření metodou Biofeedback. Po absolvování intervenčního jógového programu došlo k uvolnění a protažení přetížených svalových skupin, probandi se naučili správně dýchat a díky němu ovládat stavy napětí a uvolnění, zlepšení posturálního držení těla se nepotvrdilo u všech probandů.
Kreativita a inovace v sebepoznání a sebeřízení
Mazaeva, Olesya ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Rohlíková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sebepoznání a sebeřízení, jejich kreativními metodami a nástroji. Cílem práce je znázornit či vyjádřit důležitost poznání sebe sama a ukázat důležitou roli selfmanagementu v každodenním životě lidí. Zároveň jsou uvedeny a popsány různé praktické nástroje a metody, které mohou přispět k vyššímu výkonu a úspěchu jedince. První část práce obsahuje teoretické poznatky o kreativitě a inovacích, sebepoznání a sebeřízení, stanovení efektivních cílů, velký prostor je věnován jednotlivým nástrojům a metodám, které mohou přispět ke zlepšení lidského výkonu a sebezdokonalování. Praktická část bakalářské práce navazuje na vypracovanou teoretickou část a je založena na výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se studenti vysokých škol zabývají sebepoznáním a sebeřízením; a v případě, že ano, v jaké míře využívají jejich jednotlivé nástroje a metody. Po následující interpretaci výsledků průzkumu jsou formulovány vhodné návrhy a doporučení.
Hodnocení rizik životního stylu středoškolské mládeže programem Nutrifia
SCHÖNBAUEROVÁ, Andrea
Kvalita životního stylu každého člověka má vliv na jeho zdraví a zdraví celé společnosti. Je známo, že většina návyků, které máme v dospělosti, má původ v našem dětství. Proto je dětství a dospívání vhodná doba pro výchovu ke zdraví a k zdravému životnímu stylu. Velké množství lidí stižených civilizačními chorobami svědčí o nízké kvalitě životního stylu obyvatel. Životní styl mladých lidí zahrnuje nedostatek pohybu, zneužívání návykových látek, nevhodné stravování ale i různé adrenalinové aktivity. Je třeba motivovat mladé lidi ke změně a tím snížit počet klientů s civilizačními chorobami. Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení životního stylu středoškolských studentů. Cílem práce bylo zjištění úrovně životního stylu středoškolské mládeže v oblasti stravování, spotřeby alkoholu, kouření a pohybových aktivit. Byly stanoveny hypotézy: H1 Hodnota BMI u studentů středních škol odpovídá nadváze. H2 Studenti středních škol provádějí sportovní aktivity 1 ? 2x týdně. H3 U studentů gymnázia se vyskytuje více kuřáků než u studentů odborných středních škol. H4 V jídelníčku středoškolských studentů je ovoce a zelenina zastoupena přiměřeně ( tj. více jak 4 porce za den). H5 Jídelníček středoškolských studentů odpovídá výživové pyramidě. Výzkumný soubor tvořilo 97 respondentů ze středních škol, konkrétně studenti 4. ročníků Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické v  Českých Budějovicích studijních oborů zdravotnický asistent, laboratorní asistent a asistent zubního technika. Dále studenti 4. ročníků Gymnázia v Prachaticích. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativně metodou dotazníku. Výsledky výzkumného šetření mohou být použity k prezentaci v rámci přednášek o zdravém životním stylu určených široké veřejnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.